Glavni cilj raziskave je bil zbiranje, selekcija in urejanje podatkov ter analiza trendov v vpisu in strukturi študentov oziroma diplomantov oziroma v uspešnosti njihovega študija, pa tudi analiza nekaterih drugih procesov v terciarnem izobraževanju.
Ti podatki so bili doslej pretežno razdrobljeni in v določeni parametrih, ki so pomembni za spremljanje in načrtovanje visokega šolstva, tudi nepovezani; pri tem je bilo treba obdelati tudi vrsto metodoloških vprašanj. Poleg tega je imela raziskava za cilj, da te procese prikaže v relativno dolgem obdobju od začetka osemdesetih let do današnjega časa. S tem naj bi bila opredeljena njena izvirnost: zbrati in organizirati ključne podatke, na podlagi katerih bi bilo mogoče oblikovati sliko ključnih procesov v razvoju terciarnega izobraževanja v Sloveniji v desetletju pred osamosvojitvijo, v letih tranzicije in vse do vstopa v Evropsko unijo. Rezultati raziskave so namenjeni predvsem za podporo nadaljnjim analizam, tako tistim s področja edukacijskih politik in sodobne zgodovine izobraževanja kot tudi tistim, ki problematizirajo ustreznost struktur terciarnega izobraževanja ter možne ukrepe, sprejete na državni in/ali institucionalni ravni.
2004
Zgaga, P.:
Analiza gibanj v strukturi študentov in diplomantov terciarnega izobraževanja (1981 – 2004)